dimecres, 5 de febrer de 2014

SCOTT SCALE 29, 2014 LTD

Aspecte Final.....Scott Scale 29 2014





Lo de LTD..........basicament perque es un muntatge, com casi sempre ja, fet totalment al meu gust, cosa que comporta  que de vegades, tardi un temps a tenir tot el material necessari, com ha estat el cas  aquest cop....

El projecte Scale 29 2014 el començava a principis de Desembre passat, i per una decisió personal total, ja que els maniàtics amb el material, o amb la forma d'identificar-nos amb un projecte, ens fa involocrar-nos de ple amb alló que fem, i per el 2014, estar al costat de Fanatik, em feia tornar a pensar amb Scott ( amb carretera no l'he deixat mai ), però amb BTT, havia fet casi dos anys amb Specialized, que per cert, bici genial en tots els sentits. Vaja, que tenint la oportunitat, em venia de gust tenir les dues bicis Scott, i gràcies a que vam trobar  un quadre esbarriat en Stock....el projecte  Scott podia tirar endavant.




El fet de tenir la oportunitat de poder tornar a correr amb Scott, no em va fer dubtar ni un sol moment amb el canvi, i la idea va ser partir d'un cuadre Scale 29 del 2014, i a partir d'allà, muntar-lo al meu gust.
La base en material ja la tenia, rodes de Carbono amb perfil 30, no especialement lleugeres, similar amb pes a unes MAvic SLR, però amb indentitat propia o sobretot diferent al que estem acostumats a veure.... si, ja ho se, per BTT poden ser delcades, però una ha de ser conscient del que munta a la seva bici, i saber-ne les consequencies, en cas de ruptura, sabent això, i com a maniatic de l'estetica, tenia clar que volia rodes de perfil un any mes a la BTT.....la veritat, a mi m'agraden com queden....La forquilla, DT-Swiss...XMM carbon, la mes lleugera de DT-Swiss, amb pont superior i tubo de direcció amb carbono.


En quant a components, el muntatge es tipic per els que no es volen gastar masses Euros, i volen rascar pes a la bascula.....tija KCNC Ti-8000 pro Lite, manillar Ritchey WCS UD carbon, i com no, casi imprescindible amb una 29, potència Ritchey WCS amb angulació negativa de -17º, semblarà molt radical per alguns, però sense cap mena de dubte, es la potència ideal per la majoria, ja que permet adoptar una postura moltissim mes eficient a l''hora de pedalar.

Com a part final del muntatge, les 3 parts que acaben de donar identitat a una bicicleta amb un punt d'exclusivitat....Una, el grup. A aquestes alçades la majoria tenim clar que el SRAM XX1 sinò es present, ho serà en un breu periode de temps,  si, inclus per aquells que potser pensen que nomès es per gent molt valenta. Error, amb la disponibilitat de plats que hi ha ( jo per tot l'any fare servir dues opcions el de 32 i el de 30 dents, depenen el tipus de cursa ) i sabent que es triga no pas mes de 5 minuts a canviar-lo, les avantatges de dur nomès un plat, son casi infinites, de fet, pocs dels que el proven, tornen enrrera.

Frens Formula R1Racing
 I les dues ultimes parts, i lo mes nou que provare durant aquest any...... Els Frens, i Bieles, , primer frens, Formula R1Racing, manetes de carbono, i latiguillos de Kevlar, que fan del conjunt, els frens mes lleugers que existeixen per BTT, que sumat als discs Ashima Ai2, nous per aquest any 2014, i amb un pes de tan sols 68 grs per els de diametre 160mm,  permeten rascar un bon tros a la bascula. La frenada amb aquesta combinació i per algo de no mes de 75/80 kg, es bonissima, amb mes pes, potser ja aconsellaria posar discs originals formula, que aporten un plus e frenada.
 I el que mes ha fet patir en el muntatge, ja que eren una novetat que Rotor presentava a l'Octubre, les noves Rotor Rex amb el QX1, Q-ring pensat per dur amb el grup XX1, un plat ovalat vaja, per tenir les dues bicicletes carretera i muntanya amb el mateix sistema, punt important.
Son unes bieles per sota del 500 grs, nomès es fan amb eix BB30, però adaptable al 90 % dels quadres actuals, i que cal reconeixer, que donen un punt d'exclusivitat mes a qualsevol bici.....
Nomès falta el seient per detallar, però que no es res mes que una de les famoses teules que porto desde fa any , en aquest cas un Replica San marco Aspide Carbon, que la veritat, potser no es tan tan comode com altres que he provat, pero tinc el cul a prova de bombes jo ja, ho reconec!

Ara, i desprès del temps que ha portat dur a terme aquest muntage, i que m'ha fet passar hores a Fanatik, i buscar i rebuscar material amb l'Enric, tocarà buscar el dia per estrenar-la com cal.....ganes no en falten però amb tanta carretera per fer la base de la temporada, tocarà buscar un foradet per treure-la a passejar...encara que ben pensat, aquesta bici no vol passejades, vol molta canya! Per cet, pes total, amb porta ampolles, suport Garmin etc, 8,90 kg.....no esta malament i  mes saben que amb les rodes, si no es busca estetica, hi han opcions molt mes barates i que rascarien 250 grs mes a la Bascula!!!
Bieles Rotor REX QX1, 
Selle San Marco, Replica Carbon
m'agrada!!!

No podia faltar una imatge amb les dues aquestes que m'han dut tanta feina!!!





MOMENTS

MOMENTS

MOMENTS