dimecres, 13 de febrer de 2013

Benvinguts al futur, SHIMANO Dura Ace DI2 11v

Shimano Dura Ace DI2 11v

El canvi, una obra d'art....
Hi han dues setmanes de novetats en material, aquesta te a veure amb carretera, i la seguent amb BTT,........Però al que anem! encara que alguns encara son reacis al que està vinguent, es clar que l'eletrònica en els grups de carretera cada cop serà mes present, i ens agradi o no, aixo es el futur, sense cap dubte. Els que ja ha tastat Di2 no en tenen dubte, i si, podriem entrar en la polèmica de sempre...es necessari???? doncs no, com tantes i tantes coses a la vida, però que no ho sigui, no vol dir que sigui espectacular el funcionament d'aquests tipus de Grup.
Fa uns mesos, i sabent que Shimano, al 2013 li feia el restyling total al seu grup tope de gama, el Shimano Dura Ace, introduint moltes novetats, entre les quals, la mes destacada, la suma d'un pinyó, ara 11 velocitats. Evidentment, acte seguit al al grup mecànic, vindria l'electrònic, la joia de la corona de shimano es podria dir, i si, la presentació oficial per Espanya del nou Di2 serà el proper dia 16 de febre a  Madrid, a la seu de Macario, importador de Shimano. Servidor, però,  va començar a indagar sobre les possibilitats de poder disposar d'un el mes aviat, possible, i gràcies al nostre proveidor de sempre, un dels 20 primers Grups que han arribat a Espanya,  inclùs abans de la presentació oficial.
Es una passada quan vas obrint caixes...passamolt de tant en tant això!

Muntat, el desviadror l'estetica i els acabats s'aprecien mes encara
Com ja sabeu els que segui el Blog, el pas a electrònic va ser farà mes de mig any ja, i va ser tant l'amor a primer ús, s'en podria dir, que les ganes , i sobretot saber que en breu sortia l'evolució del que vam muntar llavors, van poder fer la resta, o sigui, que ara mateix, ja pogui disfrutar del Nou DI2 .
El muntatge va ser l'habitual, deixant el cuadre net, i preparat per instalar-hi tot de nou, que aprofitant el canvi, i buscant un punt mes d'exclusivitat, els frens muntats son uns TRP magnesium 970 Sl, vaja, una peça força exclusiva, que li dona un toc diferencial, i tambe, aprofitant el muntatge de nou, he aprofitat per posar un manillar mes estret, un Comapct de 42 cms, en aquest cas ha set un Ritchey Superlògic , com no, buscant llimar grams allà on es pot, ja que el DI2, tot i ser mes lleuger que el seu predecessor, continua pesant que un Sram Red per exemple, jq que les parts dels motorets, son mes complexes que el tipic canvi mecànic, aixo si, en el nou Dura Ace Di2, la part del canvi ha millorat molt, cas casi no es veu que es electrònic,
Les noves manetes, mes primes, i amb Multishift.

Desviador, lo mes aparatós, però lo millor del Grup


En quan a funcionament, i desprès de estrenar-lo aquest cap de setmana, no pot ser millor, a poca sensibilitat que es tingui, es palpa la precisió nomès a l'hora de fer el primer canvi, fins i tot, mes d'un cop, i per inèrcia, mires als pinyons asseguran-te que realment canvia, ja que no se sent res, silenciós i precisió total, i evidentment finura. Una de les millores respecte a l'antic Dura Ace Di2, es que aquest es "multishift", es el sistema que permet, amb una sola pulsació, prolongada, pujar pinyons seguits, una passada, i ràpidissim...
Tema a part, es el desviador, realment, es una de les parts dels grups electrònics, que mes valen  la pena. Canviar de plats, i no fallar mai el canvi, es torna en algo habitual del tot, ja que sigui quina sigui la situació, engrana el plat gran sense problemes, i amb una finura espectacular. A mes, el propi sistema, te configurat el software, de manera que de passar de plat gran a petit, sigui casi impossible que la cadena caigui a dins les bieles, cosa que mes d'una vegada ens ha passat, segur, , ja que el canvi, el fa en dos etapes, aixo si, rapidissimes, fent el moviment de canvi primer, i en dècimes de segon, el mateix desviador, puja uns milimetres, per tal d'evitar la sortida de cadena, espectacular de veritat. I com no, l'auto ajustatje perque la cadena no toqui mai al desviador, tant si estem anant amb pinyons grans, com petits, ell sol detecta on es la cadena, i es va posicionant perque  no toqui, senzillament espectacular.
Al final, ha quedat una bicicleta que gràcies a unes rodes molt molt llegueres, que ajuden a contenir el pes del conjunt, ja que s'hi ha de sumar el pes del potenciòmetre al conjunt total, ha quedat amb 6.7 kg, vaja, bonissim tenint en compte que porta Di2, i l'esmetat power2max.

Ara el que toca es exprimir-la. i per el que acaba de dir el senyor del temps fa poca estona, el cap de setmana ens permetrà fer-ho, dos dies de sol, que a mes coincideixen en última setmana de pujada d'aquest segon mes de base, vaja, combinació perfecte per sumar hores! que en pocs dies, debutem ja en "competició", a la Ports del Maresme, on per cert, serem forces Independent`s.....
Ja sabeu, no perdeu el temps, i aprofiteu el sol que farà aquest cap de setmana!

MOMENTS

MOMENTS

MOMENTS