dimecres, 3 d’agost del 2011

PUYMORENS&PAILHERES

Presa de Susqueda
I molt! la veritat, es que a vegades, anme molt lluny per veure coses, o paisatges, que a casa no tenim, i no ens n'adonem, que ven aprop, tenim llocs genials.....i es que a una hora de casa, Puigcerdà, tenim un " centre neuràlgic" genial, ideal per poder fer BTT o carretera, i a sobre amb mùltiples opcions amb un entorn preciòs que son els Pirineus. Dilluns, ens hi vam acostar, i carai, quina volta mes guapa! aixo si, que m'en descuido! deixo constancia de que dissabte, amb en Guillem vam fer Torello-Platja d'Aro.

Doncs si, Dilluns, a les 7 amb la Furgo nova de Xevi i la Mary, ens plantavem a Puigcerdà en Miki, Vidalillo, Campos, i el pesat que escriu...Cristian...l'Arnau, Koki...bueno, etç....tenian coses a fer, i no van poder venir, queda pendent. Pintava bon dia, i aixi va ser al final, durant tot el dia. Per la ruta triada, recomanable aparcar a Bourgmadame, parquing gratis al mig del poble, i amb lavabos i oficina de turisme inclosa!

A les 8 i poc, sortida direcciò la Tour de Carol, aprop del punt de partida, tot territori Francès ja, i cami cap encarar el primer dels 2 Colls previstos, Coll de Puymorens, 1915metres d'alçada, que la veritat, es pujen super be, i a sobre, si s'atrapa bon dia com el que feia, les vistes alegren i molt l'ascenció, de fet, casi ni t'adones, i ets a dalt, segur que amb cotxe es fa mes pesat. Temperatura ideal, i tocava baixar cap a Ax-les Thermes, i bufff, vaia si baixa, potser 40 minuts baixant, a una mitja de casi 60km/h, i tot i que es notava que era principi d'agost, pel trànsit, es una descens que es disfruta, i es que carai, els Pirineus son molt macus...a Ax, un  ambient que casi semblava un poble de costa en mig d'un dia punta d'estiu...genial! a sobre, Ax.les Thermes es punt departida de buff, nose quants colls, molts! i un d'ells, el que teniem triat nosaltres,  Pailheres, estavem a 600 metres d'altitud, i la cota màxima estava a 2001....sisi el 1 inclòs, fàcil saber el que tocava pujar amb 20 kms no? el principi de coll, es dur, encara que al anar frescos desprès de la mini parada, no ho sembli, pero hi ha alguna rampa que ja puja....als 3/4 kms, suavitza molt, de fet, com ja sabem els ports, a França, van indicant el percentatge a cada km, i sobre el 4 i 5, marcava 2.5%, .......perillòs, si hem de pujar tant, i a aquestes alçades pujava tan poc, el que havia de venir havia de ser força el contrari. Vaig tirar endavant, en Xevi seguia d'aprop, i en Miki i en Vidal pujaven a un altre ritme ja. El port, a partir del km 9 es posa serio, els percentatges comencen a marcar 8% i mica en mica 8.5%, 9%, 9.5%, i aixo amb bici de carretera, i constant, sabem que va castigant. Intentava regular, però arriba un punt, que o apretes o no pujes, vaja, que  va ser dificil poder pujar regulant, o sigui que no quedava mes remei que apretar....vaig de deixar de veure els compis, però no vaig pujar sol, està clar, que Pailheres, es un coll dels mítics, perque? poc o molt tots el coneixem i nomès cal veure la gent que mica en mica, anava atrapant durant l'ascenció, potser 7 o 8 , mes els que al coronar ja feia alguna estona que deurien haver pujat, a mes, gent de tota Europa...! Es un port que va de menys a mes, o sigui, que si algù te intenció d'anar-hi, que ho tingui amb compte, la part final tot i que preciosa, es pot arribar a fer molt dura, el cim el vas visualitzant, però a vegades, veure el final no es bo, i mes si es tant lluny!

Arribar a  dalt d'un port ja sabem que es, però quan es un d'aquests, els que ve mes de gust, es saborejar-ho una bona estona, i mentre esperavem en Miki, que no va trigar gaire, i en Vidal, que la veritat, desprès del croissant que es va menjar a Ax, pensava que trigaria mes, vam fer precisament aixo, disfrutar dels 2000metres, i evidentment, inmortalitzar-ho! la foto dels 4 que ens vam plantar aqui dalt, es al post de sota, però vam tenir temps de fer-ne alguna mes...per cert, els cavalls per aqui....la mar de tranquils, ells al mig de la carretera, i els que anessin amb cotxe, i tinguessin pressa, que s'esperin! jeje
Desprès d'aixo tocava la part mes desconeguda, i potser no tant maca, però que la veritat, desprès de baixar Pailheres  per l'altra banda -per cert, espectacular, a la foto d'aqui sota es veu una mica, però no s'aprecia del tot be l'espectacularitat- ens va sorpendre, va tocar un coll de regal, i es que aquesta part de França, sembla " Can Col", esta ple de muntanyes i carreteres que les travessen!

Vam parar a un poblet a menjar algo....missiò impossible a França a partir de la 1 i poc del migdia, no saben o no volen fer dinar, ens vam comformar amb una Coke, i un gelat ( en Vidal, jeje ) i encara gràcies. Desprès de la parada, i tenint en Compte que haviem tornat a pujar desprès del minicoll, a 1500m altre cop, nomès podia quedar baixar i es que Bourgmadame esta  700 mes o menys, o sigui, vam enfilar carretera cap a Formigueres, sempre picant a baix, i amb 1 hora i poc, ens vam plantar a final de ruta....140 kms justos, i 3000+ de desnivell, no esta malament, i menys encara, començar les vacances aixi!